Veelgestelde vragen

1. Vraag: Ik ben geen lid van de PKN, NGK, CGK of GKv Kan ik dan wel meedoen met het IDP?
Antwoord: Zeker, je kunt gewoon meedoen met onze activiteiten. En je kunt ook gewoon contact opnemen met een van de dovenpastores. Hun e-mailadressen kan je vinden via het tabblad: organisatie/dovenpastores.

2. Vraag: Ik ben doof, maar binnen mijn gemeente en kerkenraad is het IDP (bijna) niet bekend. Wat kan ik doen?
Antwoord: Neem contact op met de dovenpastor van het gebied waar je woont. Je kunt ook contact opnemen met de IC bij jou in de buurt. Zij zullen het werk van het IDP onder de aandacht van de kerkenraad brengen. Welke dovenpastor bij jouw gebied hoort kan je vinden via het tabblad: contact.

3. Vraag: Onze kerk wil collectegeld of een gift aan het dovenpastoraat geven. Wat is het juiste bankrekeningnummer?
Antwoord: Je kan het rekeningnummer vinden via het tablad: organisatie/regionale organisatie. Daar vindt je een lijst met regionale adressen (IC’s) en bijbehorende rekeningnummers. Gebruik het rekeningnummer van de IC waar jullie kerk bijhoort. Het IDP heeft ook een landelijk rekeningnummer. Gebruik dat alleen voor een algemene gift of bijdrage. Dit landelijke rekeningnummer staat helemaal onderaan dezelfde lijst.